Pod tajomným názvom pre nezasvätených sa skrýval už 10. ročník Celoslovenského zrazu historických železničných vozidiel, ktorý sa tento rok niesol v znamení osláv 160. výročia železníc na Slovensku
Z hlavnej stanice bola doprava účastníkov zabezpečená každú hodinu po obidva dni mimoriadnymi vlakmi zostavenými z historických motorových vozňov
Pýtate sa kedy a kde presne patrila Bratislava parnej histórii? Súradnice sú Rušňové depo Bratislava Východ 14.-15. júna
Na jednom mieste bolo možné zastihnúť desať zakúrených parných rušňov
Prievidzká Ušatá s pražským Albatrosom
Štoker vždy vie ako upútať na seba pozornosť
Až z ďalekého depa Děčín prišla Šľachtičná na mimoriadnom vlaku z Českej republiky (spolu s Libeňským Albatrosom)
Nechýbala účasť maďarských priaznivcov železnice
Chlapi zo Slovenského poľnohospodárskeho múzea v Nitre predvádzali tiež parnú techniku
Prišlo aj na vôňu nafty - Karkulka sa vyhrieva na podvečernom slnku
Na takéto niečo v autobazároch rozhodne nenatrafíte
Veteránklub železníc Poprad sa prezentoval okrem iného týmto nalešteným motorovým vozňom
Jeden z najzaujímavejších zahraničných návštevníkov - parný vozeň Komarek zapožičalo Národné technické múzeum v Prahe
Pri príležitosti Zrazu sa trochu pozrel do sveta tento sergej, ktorý sa stabilne teší návštevníkom v Múzeu dopravy na Šancovej ulici v Bratislave
Jeho brat tu však našiel oddych - ešte pred dvomi týždňami ťahal mimoriadne vlaky na strednom Slovensku (viď môj blog)
Prezentácia súčasnej železnice - moderný rušeň rakúskeho dopravcu vedľa čerstvo zgenerálkovaného peršingu slovenského Carga
Priestor dostali aj historické nákladné vozne
Ukážka technológie prepravy historickej koľajovej techniky po ceste
Stan si tu postavil aj Klub vojenskej histórie Carpathia, jeho úlohou bola rekonštrukcia prepadu pancierového vlaku počas druhej svetovej vojny. Predstavenie sa konalo v sobotu aj nedeľu
Mimoriadny "pendel" si razí poslednú sobotnú cestu na hlavnú stanicu
Parou sa dá poháňať kadečo - na snímku parná snehová fréza
Para v menšom vydaní
Rakúsky Hrbáč so zvukovou kulisou svojej parnej píšťaly pri prechode okolo areálu na východnom pri návrate z okružnej jazdy po bratislavských spojkách
Nadnes voľno?...nie, nočné fotografovanie je v plnom očakávaní
Takto vyzeral aj taký Zelený Anton keď sa ho parta nadšencov rozhodla sprevádzkovať...
Aktuálny termín dokončenia opravy mazutky do prevádzkového stavu, na ktorej pracuje neúnavne Klub priateľov histórie železničnej dopravy, je rok 2010. Držíme palce!
Táto Tristodesina už má za sebou "štetkovú" generálku, teda opravu do vystavovateľného stavu
Zákulisie zbrojenia uhlím
Nočné fotografovanie v plnom prúde
Modrému šípu svedčia snáď všetky druhy svetelných podmienok
Dečínska čata sa na svojej Šľachtičnej s parou pohrala
Zvolenského Malého Býčka to evidentne nerozhádzalo
Kto sú tie tiene?...
...biznis s pozemkami pre statívy práve začal
Fantázii sa medze nekladú - vyššie sa už nedalo
Pohľad do "kuchyne" Hrbáča
Aký by to bol Rendez, keby českí fanúšikovia niečo nevymysleli - tento rok skromnosťou nešetrili, pre všetkých fotenia a natáčaniachtivých jedincov bola pripravená súbežná jazda dvoch parných vlakov z Bratislavy hlavnej stanice do Kútov v celej trase!
Rozjazd po krátkom pobyte vo Veľkých Levároch. Albatros je ešte zatienený vlakom so Šľachtičnou
Výhybky už obidve krásavice prechádzajú svorne vedľa seba a s patričnou zvukovou a dymovou kulisou
Dovidenia na Rendezi o rok, priatelia!