Nová kvalita cestovania na Žitnom ostrove?

Autor: Miroslav Lisinovič | 28.4.2011 o 14:30 | Karma článku: 5,54 | Prečítané:  2350x

Ako tu už bolo spomenuté, tento týždeň od utorka do štvrtka prebiehali na železničnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno prezentačné jazdy motorovou jednotkou Talent. Súkromný dopravca RegioJet totiž od marca 2012 bude zabezpečovať dopravu na tejto trati vlakmi prinášajúcimi kvalitu cestovania, doteraz na vedľajších slovenských tratiach nepoznanú...

Image003.jpg

Image002.jpg

RegioJet vlastní pán Radim Jančura, majiteľ známej firmy Student Agency. Na prezentačné jazdy poslúžil Talent, vyrobený približne pred piatimi rokmi firmou Bombardier. Táto trojčlánková motorová jednotka v bielej farbe dostala dočasne logá spoločnosti RegioJet. V súčasnosti ju prevádzkuje nemecký dopravca Eurobahn zo skupiny Keolis na tratiach v spolkovej zemi Severné Porýnie - Vestfálsko.

Image004.jpg

Image005.jpg

Prevádzku z Bratislavy do Komárna na deväť rokov vyhrala spoločnosť RegioJet vo verejnej súťaži, vypísanej Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Dopravu zaháji 4. marca 2012 deviatimi motorovými jednotkami Talent, ktoré si prenajme na operatívny lízing.

Image010.jpg

Pohľad do ešte takmer prázdneho interiéru, ktorý sa však do odchodu vlaku úplne zaplnil - mnoho ľudí si nenechalo ujsť možnosť odviezť sa za symbolické cestovné 50 centov. V interiéri som našiel dva nedostatky: cestujúci by určite ocenili podokenné stolčeky, ktoré chýbajú a viac smetných košov (tie sa nachádzajú iba pri vstupných dverách - v zahraničí to je však štandard).

Image001.jpg

Okrem plochy za stanovišťom rušňovodiča na obidvoch koncoch súpravy je priestor pre cestujúcich nízkopodlažný. Pohodlnejšiemu nastupovaniu a vystupovaniu slúžia aj výsuvné plošiny pod dverami.

Image008.jpg

Automatické spriahadlo je typické práve pre ucelené motorové a elektrické jednotky

Image007.jpg

Image009.jpg

Okrem nasadenia moderných vlakov dôjde v marci 2012 okrem skrátenia jazdných dôb aj k výraznému navýšeniu počtu spojov. Počas dňa majú jazdiť vlaky hodinovom takte a cez špičky každú polhodinu.

Image006.jpg

Všedná súčasnosť a skvelá budúcnosť trate číslo 131? To ukáže až čas...

Image011.jpg

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?