Vedú ešte šíny do Radošiny?

Autor: Miroslav Lisinovič | 13.7.2011 o 8:10 | Karma článku: 9,22 | Prečítané:  2027x

V sobotu 9. júla sa uskutočnili jazdy mimoriadnych vlakov zo Zbehov do Radošiny. Jazda historickým Hurvínkom bola pre mňa zároveň už piatym tohtoročným výletom po slovenských tratiach so zastavenou osobnou dopravou...

Akciu organizovala Spoločnosť Považskej Dráhy Žilina spolu s občianskym združením ČANGO. Trasa vlaku viedla z bratislavského "rendezu" cez Trnavu, Leopoldov, Hlohovec, Zbehy a Radošinu do Piešťan.

Image001.jpg

Krátky pobyt v Hlohovci využívajú aj niektorí cestujúci na fotografovanie...

Image002.jpg

Sme v Zbehoch. V staničke na dnes už veľmi málo využívanej trati z Leopoldova do Kozároviec nás čaká obiehanie prívesného vozňa.

Image020.jpg

Výhybkárske domčeky na obidvoch zhlaviach stanice...

Image021.jpg

Image004.jpg

Zbehy sú vybavené mechanickými vchodovými návestidlami, dnes už rýchlo miznúcich zo slovenskej železničnej siete...

Image019.jpg

Jazda do 24 kilometrov vzdialenej Radošiny môže začať!

Image003.jpg

Niektoré budovy staníc a zastávok na trati sú v zúfalom stave. Osem rokov bez pravidelnej osobnej dopravy sa tu dáva spoznať...

Image005.jpg

Image007.jpg

Pohľad do histórie hovorí, že miestna železnica zo Zbehov do Radošiny bola sprevádzkovaná v roku 1909. Na trati sú stanice a zastávky Čab-Sila, Čab-Sila zastávka, Nové Sady, Malé Zálužie, Kapince, Biskupová, Malé Ripňany, Veľké Ripňany, Behynce a Radošina.

Image008.jpg

V deň jázd vládlo horúce slnečné počasie, ktoré umožnilo zhotoviť až takmer pohľadnicové fotografie z vlaku. Aj na rímskokatolícky Kostol sv. Štefana v Nových Sadoch.

Image006.jpg

Image013.jpg

Image017.jpg

Maximálka nášho motoráku bohužial stále postačuje pre väčšinu slovenských lokálok...

Image018.jpg

Prvý príchod nášho vlaku do Radošiny vítajú davy ľudí. Hurvínek M 131.1443 odviezol spolu dva páry vlakov po radošinskej trati.

Image010.jpg

Image015.jpg

Image016.jpg

Kilometrický údaj na konci trate...

Image011.jpg

Kostolík v Radošine...

Image012.jpg

Budúcnosť železničnej trate zo Zbehov do Radošiny je neistá. Osobná doprava tu bola zastavená v roku 2003 a nákladná doprava je po májovom zákaze nakládky reálne žiadna. Miestni si už pomaly odvykli od vlakov, po celej trati sme sa stretali s ich úžasnutými pohľadmi. Spomienky však zostanú, zachytené aj objektívmi fotoaparátov...

Image014.jpg

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Technic sa nedá naučiť. Ako sa učiteľ stal dizajnérom Lega

Nevyštudoval techniku ani dizajn. Napriek tomu sa stal jedným z jedenástich dizajnérov Lego Technic. Len vďaka tomu, že si rád z lega skladal veci, na ktoré nemal návod.

SVET

Výbuchy po futbalovom zápase v Istanbule zabili 29 ľudí

K explóziám došlo hodinu po zápase medzi Besiktasom a Bursasporom.

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami sú Blanár a Žiga.


Už ste čítali?