reklama

Môj modelársky rok 2014

Každoročne bilancujem novinky v mojej zbierke papierových modelov. Tentokrát bude článok výnimočne rozsiahly, lebo predstaví úplný prehľad 70 prírastkov!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Motoristická sezóna sa začína tradičnou Rally Dakar. Prvým dokončeným modelom v roku 2014 sa stal LIAZ 111.154 VK v mierke 1:32. 

Obrázok blogu

K začiatku formulovej sezóny som zlepil Ferrari F2008 Kimiho Raikkonena (1:24) 

Obrázok blogu

Tatra 87 v modrej a striebornej - moja prvá spolupráca na vydanom modeli (1:24) 

Obrázok blogu

Nasleduje 14 modelov železničnej techniky, najprv v mierke 1:87 (H0). 

Lokotraktor T 211.0823 a nákladný vozeň radu Es/Vte ČSD

Obrázok blogu

Motorový rušeň T 334.0869 "Rosnička" 

Obrázok blogu

Plošinový vozeň radu Smmp a ťahač MAN TGX s prívesom 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

"Karkulka" T 444.0055 ČSD 

Obrázok blogu

"Brejlovec" 754.045 ČD 

Obrázok blogu

Slovenská strela M 290.001 v dvoch verziách - vpravo offsetom vydaný model 

Obrázok blogu

Parný rušeň 310.433 MDC ŽSR 

Obrázok blogu

Elektrická lokomotíva typu Škoda 55E

Obrázok blogu

Pokračujem väčšími mierkami - elektrický rušeň typu Škoda 36E (1:74)

Obrázok blogu

Parný rušeň 475.001 ČSD (1:74) 

Obrázok blogu

Motorový rušeň ČME5-0002 z ČKD Praha pre bývalé sovietske železnice 

Obrázok blogu

Lokomotíva Moravia (1:43) 

Obrázok blogu

Podstatnú časť tvorby som v uplynulom roku venoval slovenskej architektúre.

Vodojem Emila Belluša v Trnave (1:250) 

Obrázok blogu

Káčerov majer (1:150) ako šiesty model skompletoval moju zbierku trnavskej architektúry. 

Obrázok blogu

Z Trnavy sa chystajú ďalšie vystrihovačky. Pred dokončením je židovská synagóga (1:200), ktorej som robil už dve betastavby (testovacie modely). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kaštieľ v Dolnej Krupej

Obrázok blogu

Rotunda sv. Kríža v Križovanoch nad Dudváhom (vpravo) a Rotunda sv. Juraja v Skalici (obidve 1:150) 

Obrázok blogu

Na Záhorí ešte ostaneme. Pri Kopčanoch stojí Kostolík sv. Margity Antiochijskej (1:120).

Obrázok blogu

Kostol sv. Michala archanjela v Bolerázi (1:160) 

Obrázok blogu

Horná brána v Modre (1:160) 

Obrázok blogu

Z Bratislavy som zlepil päť modelov: zľava Dom U dobrého pastiera, Michalská veža a Kostol sv. Mikuláša...

Obrázok blogu

...Most SNP... 

Obrázok blogu

...a Grassalkovichov (prezidentský) palác (1:400).

Obrázok blogu

Niečo z ľudovej architektúry. Drevenice v Čičmanoch (1:150) 

Obrázok blogu

Gréckokatolícky Chrám sv. Michala archanjela v Ladomirovej (1:150) 

Obrázok blogu

Roľnícky dom a zvonica z Vlkolínca 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Usadlosť z juhozápadného Slovenska (1:150) 

Obrázok blogu

Mohyla Milana Rastislava Štefánika na Bradle 

Obrázok blogu

Nový zámok v Banskej Štiavnici (1:160) 

Obrázok blogu

Kostol nanebovzatia Panny Márie v Banskej Bystrici (1:300) 

Obrázok blogu

Kaplnka sv. Kríža v Starej Turej (1:120) 

Obrázok blogu

Kostol sv. Michala archanjela vo Veľkom Klíži - Klížskom Hradišti (1:120) 

Obrázok blogu

Gréckokatolícky Chrám nanebovstúpenia Pána v Šmigovci 

Obrázok blogu

Stará veža zo Starej Turej na dva spôsoby (1:120) 

Obrázok blogu

V mesiacoch september - október som sa zapojil do druhého ročníka Memoriálu Ondreja Čiernika - vynikajúceho mladého modelára, ktorý nás opustil po ťažkej chorobe v roku 2012. Môj príspevok predstavovalo osem kaplniek a rotúnd...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

...ako aj kolekcia trinástich zvoníc a jednej filagórie zo Slovenska. Jednotlivé modely z memoriálu, ako aj každý model v tomto článku, som podrobne na mojom blogu predstavil priebežne počas celého roka.

Obrázok blogu

Jediným zlepeným modelom architektúry zahraničného vzoru v tomto roku sa stal model evokujúci spomienky na skvelú dovolenku s mojou manželkou.

Letohrádek Hvězda v Prahe (1:250)

Obrázok blogu

V závere roka som sa pustil do historickej podoby hradu Strečno (1:300), no tento rozsiahlejší model dokončím až v budúcom roku. 

Obrázok blogu

Okrem množstva zlepených modelov bol tento rok pre mňa bohatý aj z pohľadu prezentácie na výstavách a úspešnej účasti v súťažiach. Modely som v priebehu roka vystavoval na hrade Beckov, Smolenickom zámku, Mestskej veži v Trnave a Kultúrnom dome v Bolerázi. Najcennejšou "trofejou" sa pre mňa stala Cena Ondreja Čiernika za architektúru.

Obrázok blogu
Miroslav Lisinovič

Miroslav Lisinovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  986
  •  | 
  • Páči sa:  1 177x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu