Z mojej papierovej dielne: Lokomotíva Moravia z roku 1837

Autor: Miroslav Lisinovič | 31.8.2014 o 15:50 | (upravené 4.9.2014 o 11:59) Karma článku: 7,80 | Prečítané:  826x

Lokomotívu Moravia vyrobila Stephensonova fabrika v anglickom Newcastelu pre Severnú železnicu cisára Ferdinanda a išlo o prvú parnú lokomotívu na území bývalého Československa. Lokomotíva bola naložená v bedniach a v rozmontovanom stave prepravená loďou do Terstu. Odtiaľ ju previezli furmanskými povozmi do Rajhradu (stanica na trati Břeclav - Brno), kde bola v miestnych dielňach zmontovaná a 11. novembra 1838 vykonala prvú jazdu do Brna. Lokomotíva Moravia jazdila s vlakmi len do roku 1842, potom bola preradená na posun a v roku 1852 zlikvidovaná.

Vystrihovačka lokomotívy v mierke 1:43 bola publikovaná v časopise ABC v roku 1989 a autorom jej konštrukcie je Ing. arch. Richard Vyškovský. Model s rozsahom 2,8 strany A4 obsahuje 174 dielov.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.


Už ste čítali?