reklama

Z mojej papierovej dielne: zrúcanina hradu Lietava

Hrad Lietava pri Žiline patrí medzi najväčšie a najkrajšie zachované zrúcaniny na Slovensku. Zároveň ide o doteraz jediný papierový model slovenskej zrúcaniny hradu v podobe vydanej papierovej vystrihovačky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Hrad Lietava vyšiel ako dva modely v jednom - historická rekonštrukcia aj súčasný stav. Ja som sa pustil najprv do súčasnej podoby hradu, teda hradnej zrúcaniny.
Hrad Lietava vyšiel ako dva modely v jednom - historická rekonštrukcia aj súčasný stav. Ja som sa pustil najprv do súčasnej podoby hradu, teda hradnej zrúcaniny. 
Návodné kresby
Návodné kresby 
Dvojmodel v mierke 1:300 má rozsah 32 strán A4, 560 číslovaných dielov, autormi konštrukcie sú páni Dalibor Damek a Zdeněk Čechal, vystrihovačku vydal Z-Art v roku 2015.
Dvojmodel v mierke 1:300 má rozsah 32 strán A4, 560 číslovaných dielov, autormi konštrukcie sú páni Dalibor Damek a Zdeněk Čechal, vystrihovačku vydal Z-Art v roku 2015. 
Stavbu modelu som začal najvyššou úrovňou hradu, ktorú tvoria ruiny hlavnej veže, starého paláca s nádvorím a bašty.
Stavbu modelu som začal najvyššou úrovňou hradu, ktorú tvoria ruiny hlavnej veže, starého paláca s nádvorím a bašty. 
Obrázok blogu
Postupne pribudol stredný hrad s obytnou časťou, nádvorím a ďalšími baštami
Postupne pribudol stredný hrad s obytnou časťou, nádvorím a ďalšími baštami 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Ako podložku pre dokončený model som použil kartón s hrúbkou 1 mm, presné rozmery hradu sú 50x37x21 cm (historická rekonštrukcia bude kvôli strechám ešte o niekoľko cm vyššia). Model sa mi kvôli rozmerom do vitríny nezmestil, takže putoval rovno do krabice.
Ako podložku pre dokončený model som použil kartón s hrúbkou 1 mm, presné rozmery hradu sú 50x37x21 cm (historická rekonštrukcia bude kvôli strechám ešte o niekoľko cm vyššia). Model sa mi kvôli rozmerom do vitríny nezmestil, takže putoval rovno do krabice.  
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po dokončení papierového modelu hradnej zrúcaniny bude nasledovať stavba hradu v historickej podobe, ktorú tu budem prezentovať nabudúce.

Miroslav Lisinovič

Miroslav Lisinovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  990
  •  | 
  • Páči sa:  1 204x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu