reklama

Na Slovensko prišiel Prezidentský vlak

Včera dorazil do Bratislavy historický vlak pri príležitosti osláv stého výročia vzniku spoločného štátu Čechov a Slovákov. Na fotografiách predstavujem aj luxusné interiéry salónnych vozňov, ktoré vozili našich prezidentov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Z Břeclavi do Bratislavy historický vlak dotiahla dvojica parných rušňov na čele so "Zeleným Antonom" v novom laku
Z Břeclavi do Bratislavy historický vlak dotiahla dvojica parných rušňov na čele so "Zeleným Antonom" v novom laku 
Obrázok blogu
Parný rušeň 486.007 vyrobila plzeňská Škoda v roku 1936, dnes sa o mašinku starajú nadšenci vo Vrútkach
Parný rušeň 486.007 vyrobila plzeňská Škoda v roku 1936, dnes sa o mašinku starajú nadšenci vo Vrútkach 
Obrázok blogu
Stanovište rušňovodiča
Stanovište rušňovodiča 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Druhým parným rušňom v čele vlaku bola česká "Rosnička" 464.202
Druhým parným rušňom v čele vlaku bola česká "Rosnička" 464.202 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Salónny vozeň T. G. Masaryka bol vyrobený v roku 1930 a vo svojej dobe predstavoval špičku európskej železničnej techniky. Okrem luxusne zariadených interiérov pre prvého prezidenta ČSR išlo o prvý celokovový vozeň pre Československé štátne dráhy. Vozeň bol do prevádzky symbolicky zaradený v deň prezidentových 80. narodenín - 7. marca 1930, ktorý vozeň prvýkrát použil už o 10 dní na cestu do Francúzska. Drevené obloženie interiéru vozňa je z austrálskej čerešne a nábytok zhotovili z hruškového dreva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Salónny vozeň Františka Ferdinanda d´Este vyrobila v roku 1909 vagónka Ringhoffer na pražskom Smíchove. Konštrukčná rýchlosť vozňa bola 120 km/h v dobe, kedy sa po cestách automobily pohybovali priemernou rýchlosťou 30 km/h.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V osobnom vozni Ca 4-5086 z roku 1931 je inštalovaná výstava, ktorá sa venuje cestám československých prezidentov po železnici.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V tomto salónnom vozni sa v roku 1968 uskutočnilo jednanie Alexandra Dubčeka a Leonida Brežneva v Čiernej nad Tisou. V ďalších rokoch slúžil prezidentom Ludvíkovi Svobodovi a Gustávovi Husákovi. Súčasťou vozňa je okrem konferenčnej miestnosti a ubytovacích miestností aj kuchyňa či sprcha. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kompletná súprava Prezidentského vlaku bude vystavená v bratislavskom Múzeu dopravy iba dnes, salónny vozeň Františka Ferdinanda d´Este z roku 1909 až do 15. júla 2018. Prezidentský vlak bude ďalej vystavený na staniciach v Nitre (5. a 6. júla), Zvolene (7. a 8. júla), Lučenci (9. júla), Žiline (10. a 11. júla) a Košiciach (12. a 13. júla).

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Miroslav Lisinovič

Miroslav Lisinovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  991
  •  | 
  • Páči sa:  1 210x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu