reklama

Z mojej papierovej dielne: drevený chrám v Ruskej Bystrej a kaplnka v žilinskej celulózke

Zlepil som gréckokatolícky drevený Chrám prenesenia ostatkov sv. Mikuláša v Ruskej Bystrej a Kaplnku Sedembolestnej Panny Márie v areáli bývalej žilinskej celulózky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Novinka od autora konštrukcie - Rada Sinčáka a vydavateľa - organizácie Košice Región Turizmus predstavuje gréckokatolícky drevený Chrám prenesenia ostatkov sv. Mikuláša v Ruskej Bystrej. Drevený kostolík z roku 1730 je jedným z ôsmich slovenských drevených kostolov, zapísaných v Zozname svetového dedičstva UNESCO. Vystrihovačka v mierke 1:75 má rozsah 4 strany A4, grafika je hnedobiela (podobne ako pri Žehre), objednať sa dá tu. Prvé tri modely som zmenšoval z mierky 1:100 do 1:150, lebo v origináli boli príliš veľké (Urbanova veža a Kaplnka sv. Michala v Košiciach, kostol v Žehre), tentokrát som využil rozumnú veľkosť modelu a strihol do originálu. Je to tlačené laserom na taký zvláštny hrboľatý papier, ale stavalo sa to veľmi dobre. Čo som bol prekvapený, prakticky vôbec sa ohyby nelámali. A ako je u Rada Sinčáka zvykom, všetko presne pasuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dostal som možnosť otestovať vystrihovačku od Michala Vršanského pred vydaním - ide o Kaplnku Sedembolestnej Panny Márie v Žiline v mierke 1:120. Skutočná stavba v barokovom slohu z roku 1775 stojí v areáli bývalej celulózky. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Doplnené dňa 16.4.2020: model bol publikovaný, zakúpiť sa dá napríklad u mňa (mirco116@gmail.com), cena 2,70 eur/kus. 

Obrázok blogu
Miroslav Lisinovič

Miroslav Lisinovič

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  988
  •  | 
  • Páči sa:  1 193x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu